Рейтинг CMS Joomla.
Шаблоны joomla 3 скачать бесплатно.
Logo
values
Facebook YouTube
Ви тут: ГоловнаТОВАРИСТВОМузейкатМузейСумські міські електричні мережі (1943-1970 роки)

p-3

За роки Великої Вітчизняної війни електроенергетика Сумщини була повністю зруйнована. Одразу ж після визволення, в серпні 1943 року в місті Суми при комунальному відділі міськвиконкому створено підприємство «Суменерго». Міська електростанція була зруйнована і не працювала. У роботі були дві невеликі локомобілі електростанції на цегельному та лісозаводі. У квітні 1944 року відбудована перша черга міської електростанції в місті Суми. На ній було встановлено газогенераторну установку, демонтовану на Кролевецькому мукомельному підприємстві, з генератором потужністю 120 кВт. Після її вводу локомобільні електростанції лісозаводу і цегельного заводу були зупинені. У 1946 році на міській електростанції уведений у роботу дизель-генератор фірми «МАН» потужністю 220 кВт. На тепловій електростанції заводу ім. Фрунзе (нині ПАТ «Сумське НВО») була введена в роботу парова турбіна з генератором потужністю 4000 кВт. Ліміт споживання побутових споживачів міста Суми в зимовий період 1947-1948 років був установлений у розмірі 900 кВт. У серпні 1949 року на міській електростанції введений у роботу енерговагон американської фірми «Інтерпрайз» із дизель-генератором потужністю 650 кВт, який працював на ній до 1954 року. Відновлювалось електрозабезпечення і в інших містах області. Була введена в роботу Конотопська міська дизельна електростанція, потужність якої в 1946 році була доведена до 1200 кВт. На Конотопському паровозовагоноремонтному заводі розпочалося будівництво теплової електростанції потужністю 5000 кВт. У місті Ромни в 1944 році на міській електростанції було встановлено дизель-генератори німецької фірми «МАН» потужністю 200 кВт, американської фірми «Вартингтон» потужністю 400 кВт і чехословацької фірми «Шкода» потужністю 600 кВт. Було відновлено роботу електростанції в місті Охтирка, потужність якої в 1949 році була доведена до 500 кВт. У місті Шостка, за рахунок відбудови теплової електростанції заводу «Зірка», електричною енергією забезпечувались і побутові споживачі міста. У 50-х роках підприємству Сумських міських електричних мереж були підпорядковані міські електричні мережі тільки Сум і Шостки. Дизельні електростанції і міські мережі Конотопа і Ромен знаходились у прямому підпорядкуванню РЕУ «Харківенерго». У 1963 році Сумські міські електромережі були виведені з підпорядкування Міністерства комунального господарства і підпорядкуванні Міністерству енергетики і електрифікації УРСР. На базі Сумських міських електричних мереж було створено Сумське виробниче підприємство електричних мереж. У 1965 році були створені Сумський, Шосткинський, Глухівський і Лебединський міські райони електричних мереж. У 1967 році Конотопська і Роменська електростанції були виведені з підпорядкування РЕУ «Харківенерго» і передані в Сумське виробниче підприємство електричних мереж, на базі яких було створено Конотопський і Роменський міські райони електричних мереж. У 1968 році з підпорядкування Охтирської ТЕЦ були виведені міські електромережі та створений Охтирський міський район електромереж. У цей же час електричні мережі Лебедина, Білопілля, Путивля, Кролевця, Ямполя, С.-Буди були передані в підпорядкування Сумського обласного управління сільського господарства. Розпочинаючи з 1964 року в Сумській області у великих обсягах будувались і вводились в роботу державні високовольтні мережі напругою 35-110-330 кВ. Міські дизельні електростанції поступово зупинялись і в міських районах електричних мереж залишались в обслуговуванні тільки електромережі напругою 0,4-6,3-10 кВ. У 1970 році пройшла реорганізація управління електричними мережами області, Сумське виробниче підприємство електричних мереж розформоване і його функції були передані Сумському високовольтному підприємству електричних мереж. Це забезпечувало комплексне вирішення питань експлуатації електричних мереж і підвищення надійності їх роботи.

 



  • 11.jpg
  • 22.jpg
  • 33.jpg
  • 44.jpg
  • 55.jpg
  • 66.jpg