Відповіді на часті питання (для побутових споживачів)
ПЕРЕДАЧА ПОКАЗІВ ЗАСОБУ ОБЛІКУ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ: ПИТАННЯ - ВІДПОВІДІ
![]() |
Прийом показів здійснюється протягом періоду, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного розрахункового періоду (календарного місяця), вважаються даними на перше число календарного місяця. |
1) Через систему "Мій рахунок" (sm.e-svitlo.com.ua). Це зручний та оперативний спосіб. В особистому кабінеті Ви також можете слідкувати за нарахуваннями та здійснювати оплату за спожиту електричну енергію онлайн.
2) Через мобільний додаток "Мій рахунок" для платформи Android. Завантажити його на свій смартфон Ви можете тут.
3) Через мобільний додаток "Мій рахунок" для iPhone. Завантажити його на свій смартфон Ви можете тут
4) Через Паблік акаунт SumyOblEnergo у Viber (попередньо скориставшись пошуком Паблік акаунтів в Viber).
Для відправлення показів приладу обліку електричної енергії за однозонним тарифом потрібно набрати текст згідно вказаного нижче шаблону:
NNNNNNNNN*XXXXXX, де * – роздільник;
NNNNNNNNN – номер особового рахунку;
XXXXXX – покази лічильника на момент відправки через Viber (кількість цифр залежить від Вашого лічильника).
Для відправлення показів приладу обліку електричної енергії за двозонним тарифом потрібно набрати текст згідно вказаного нижче шаблону:
NNNNNNNNN*XXXXXX*YYYYYY, де * – роздільник;
NNNNNNNNN – номер особового рахунку;
XXXXXX – покази лічильника по першій зоні;
YYYYYY – покази лічильника по другій зоні.

5) Через акаунт SumyOblEnergo_Bot у месcенджері Telegram. Для цього Вам необхідно в Google Play Maркет (для смартфонів на платформі Android) або App Store (для смартфонів на платформі iOS) в пошуку знайти та встановити мобільний додаток Telegram.
Передати показники можна, відправивши повідомлення наступного змісту:
NNNNNNNNN*XXXXXX, де NNNNNNNNN – номер особового рахунку;
XXXXXX – покази лічильника на момент відправки повідомлення (кількість цифр залежить від типу Вашого лічильника).
Для відправлення показів приладу обліку електричної енергії за двозонним тарифом потрібно набрати текст згідно вказаного шаблону:
NNNNNNNNN*XXXXXX*YYYYYY, де
NNNNNNNNN – номер особового рахунку,
XXXXXX – покази лічильника по 1-й зоні,
YYYYYY – покази лічильника по 2-й зоні.
Для відправлення показів приладу обліку електричної енергії за тризонним тарифом потрібно набрати текст за наступним шаблоном:
NNNNNNNNN*XXXXXX*YYYYYY*ZZZZZZ, де
NNNNNNNNN – номер особового рахунку,
XXXXXX – покази лічильника по 1-й зоні,
YYYYYY – покази лічильника по 2-й зоні,
ZZZZZZ – покази лічильника по 3-й зоні.
6) Скориставшись послугою СМС-інформування (вартість СМС згідно з тарифами Вашого оператора), яка доступна за номерами:
050 42 42 242 067 644 55 55 050 302 74 74 093 177 01 27
Для відправлення показів приладу обліку електричної енергії за однозонним тарифом потрібно набрати текст згідно вказаного нижче шаблону:
1*NNNNNNNNN*XXXXXX, де
* – роздільник (можна замість * ставити пробіл);
1 – код послуги: передача показів лічильника;
NNNNNNNNN – номер особового рахунку;
XXXXXX – покази лічильника на момент відправки СМС (кількість цифр залежить від Вашого лічильника).
7) Зателефонувавши до операторів кол-центру за телефоном 0 800 300 247 або
(0542) 659 659 (через автоматичне голосове меню, натиснувши клавішу "2" в тоновому режимі).
8) Скориставшись стаціонарним номером телефону для прийому показів у тоновому режимі (IVR):
для побутових споживачів Тростянецького району 6-93-57;
для побутових споживачів м. Суми та Сумського району 659-222;
для побутових споживачів Охтирського та В.Писарівського району 4-63-51.
9) Через форму на корпоративному сайті.
![]() |
Чинним законодавством не визначено обов’язковість передачі показів засобу обліку. Однак для оперативного та більш об’єктивного розрахунку енергопостачальна компанія пропонує Вам самостійно фіксувати покази своїх приладів обліку у два останні або три перші робочі дні місяця. |
![]() |
У разі неотримання показів лічильника, фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по Споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом зазначенням середньодобового обсягу споживання. |
ПОБУТОВІ СПОЖИВАЧІ

Згідно п. 4.27 ПРРЕЕ, у разі звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією споживач зобов’язаний повідомити АТ "Сумиобленерго" про намір припинити дію договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії не пізніше ніж за 20 робочих днів до дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією та надати заяву щодо розірвання договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії і в цей самий термін здійснити сплату всіх видів платежів, передбачених договором споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, до заявленого дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією включно.
Згідно п. 2.1.7 ПРРЕЕ для укладення договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії заявник у разі зміни споживача, форми власності чи власника електроустановки має надати оператору системи такі документи:
1) заяву про укладення договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії із зазначенням місцезнаходження об’єкта та реквізитів заявника та наявності чинного паспорту точки розподілу;
2) для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або копію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті);
3) копію документа, яким визначено право власності чи користування на об’єкт (приміщення), або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку або її частину (у разі відсутності на відповідній земельній ділянці об’єкта), право на розміщення електроустановок на території здійснення господарської діяльності з розподілу електричної енергії (у разі відсутності об’єкта споживача);
4) копію документа про підтвердження повноважень особи на укладення договору – копію довіреності, виданої в установленому порядку тощо;
5) копію декларації (повідомлення) про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт (для укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) та постачання електричної енергії на будівельні майданчики, у разі якщо наявність такого дозволу є обов’язковою або зазначені документи вимагаються законодавством у сфері містобудування) та/або у визначених законодавством випадках, копію декларації про готовність об’єкта до експлуатації або сертифіката (для новозбудованих та реконструйованих електроустановок).
У разі укладення за двома та більше об’єктами споживача одного договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії споживач подає документи, передбачені підпунктом 3 цього пункту, за кожним із об’єктів споживача.
Відповідно до вимог п. 2.3.15 ПРРЕЕ за заявою споживача можливе використання електричної енергії без встановлення засобу вимірювальної техніки (для виконання тимчасових робіт) за умови укладення відповідно до вимог цих Правил договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії та укладення відповідного договору про постачання електричної енергії з електропостачальником:
1) на строк до 30 діб у разі, якщо у замовника відсутня технічна можливість встановити засоби вимірювальної техніки електричної енергії через відсутність пристосованого для цього приміщення, сумарною потужністю у точці приєднання не більше 5 кВт для побутових споживачів та не більше 50 кВт для непобутових споживачів;
2) на строк до 1 року, якщо встановлення засобів вимірювальної техніки електричної енергії недоцільне внаслідок використання електричної енергії для електроустановки потужністю до 0,1 кВт.
Зазначені договори укладаються на строк тимчасового використання електричної енергії, строк дії яких може бути одноразово продовжений на такий же строк, якщо споживач не менше ніж за 2 робочі дні до закінчення строку дії договорів звернувся щодо продовження строку тимчасового використання електричної енергії. Строк дії договору про постачання електричної енергії споживачу може бути продовжений лише після продовження строку дії договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії.
При тимчасовому використанні електричної енергії споживачем без встановлення засобу вимірювальної техніки функції постачальника послуг комерційного обліку виконує оператор системи розподілу.
Обсяг використаної електричної енергії визначається оператором системи розподілу (постачальником послуг комерційного обліку) виходячи з потужності струмоприймачів споживача та часу їх роботи.
Підключення струмоприймачів споживача здійснюється АТ "Сумиобленерго" після укладення договорів, наявність яких передбачена ПРРЕЕ.
Для укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії Споживач повинен подати АТ "Сумиобленерго" письмову заяву (засобами поштового або електронного зв’язку) та документи, визначені КСР, за 20 робочих днів до бажаної дати початку отримання послуг з розподілу електричної енергії (п. 11.3.2 КСР). Форма заяви на укладення договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії розроблена АТ "Сумиобленерго", розміщена на офіційному веб-сайті у доступному для перегляду та завантаження форматі і є додатком 1 до даного Порядку (п. 11.3.3-11.3.4 КСР). У заяві про укладення договору зазначається місцезнаходження об'єкта, реквізити заявника та наявність чинного паспорту точки розподілу (абз. 2 п. 2.1.7 ПРРЕЕ). Згідно п. 11.3.5 КСР до заяви споживачем додаються документи визначені п. 2.1.7 ПРРЕЕ. Пунктом 2.1.7 ПРРЕЕ встановлено: - заяву про укладення відповідного договору із зазначенням місцезнаходження об’єкта та реквізитів заявника та наявності чинного паспорту точки розподілу; - для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), роздрукований із мережі Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР; - для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або копію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті); - копію документа, яким визначено право власності чи користування на об'єкт (приміщення), або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку або її частину (у разі відсутності на відповідній земельній ділянці об'єкта), право на розміщення електроустановок на території здійснення господарської діяльності з розподілу електричної енергії (у разі відсутності об'єкта споживача). У разі укладення за двома та більше об'єктами споживача одного договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії споживач подає документи, передбачені цім підпунктом за кожним із об'єктів споживача; - копію документа про підтвердження повноважень особи на укладення договору (витяг з установчого документа про повноваження керівника (для юридичних осіб), копію довіреності, виданої в установленому порядку тощо), за необхідності; - копію декларації (повідомлення) про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт (для укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) та постачання електричної енергії на будівельні майданчики, у разі якщо наявність такого дозволу є обов'язковою або зазначені документи вимагаються законодавством у сфері містобудування) та/або у визначених законодавством випадках, копію декларації про готовність об'єкта до експлуатації або сертифіката (для новозбудованих та реконструйованих електроустановок); - та інші документи, за необхідності, які передбачені вимогами чинного законодавства.
ПРО ЛІЧИЛЬНИКИ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ
У разі сумніву споживача у правильній роботі приладу обліку він може звернутися до енергопостачальника для проведення експертизи. Після оплати споживачем вартості робіт енергопостачальник протягом 20 днів проводить експертизу. У разі підтвердження експертизою неправильної роботи приладу обліку енергопостачальник відшкодовує споживачу всі витрати, пов’язані з проведенням експертизи. "Неправильна робота" приладу обліку – це невідповідність допустимих похибок (відхилень) приладу обліку вимогам нормативно-технічних документів вимогам паспорту на прилад обліку.
У разі виявлення зовнішнього пошкодження приладу обліку, зриву пломби або його несправності в роботі споживач зобов’язаний негайно повідомити енергопостачальника. Якщо прилад обліку пошкоджений з вини споживача, то споживач відшкодовує вартість повірки, ремонту, встановлення нового приладу обліку. В інших випадках повірка, ремонт або заміна пошкодженого чи втраченого приладу обліку здійснюється за рахунок енергопостачальника або організації, яка відповідає за збереження приладу обліку. До пошкодження приладів обліку електроенергії відносяться: зрив пломб, розбите скло, проколи, тріщини в корпусі тощо.
Експертиза приладу обліку проводиться комісією у складі представників енергопостачальника та територіального органу, уповноваженого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання. Експертиза приладу обліку, який належить споживачу або за збереження якого він відповідає, здійснюється у присутності споживача. За результатами експертизи складається акт.
Енергопостачальник безкоштовно здійснює планову повірку, обслуговування та ремонт приладів обліку у терміни встановлені нормативно-технічною документацією. Позапланова заміна приладу обліку проводиться за рахунок споживача.
Так, якщо це не суперечить Правилам улаштування електроустановок (ПУЕ) і виконується енергопостачальником за рухунок замовника.
Всі прилади обліку розраховані на споживання ел.енергії згідно умов договору про користування електричною енергією для населення. У разі збільшення потужності в квартирі, будинку, споживач повинен звернутися до енергопостачальника за технічними умовами.
Незалежно від того, де лічильник знаходиться: у Вашій квартирі, приватному будинку чи на сходовій клітці, для того, щоб його відремонтували, Вам спершу необхідно написати заяву до філії. В цій заяві треба чітко викласти проблему, описати стан лічильника і дату, коли він припинив працювати або був пошкоджений (в сервісному центрі філії є стандартна форма заяви). До пошкоджень приладів обліку електричної енергії відносяться: пошкодження та зрив пломби, розбите скло, отвори та тріщини в корпусі тощо. Якщо лічильник пошкоджено не з вини споживача, то заміну або ремонт буде здійснено безкоштовно, якщо ні, то споживачу буде виставлено рахунок до сплати, який враховуватиме всі затрати на заміну і ремонт приладу обліку.
У випадку виявлення пошкоджень лічильника споживачу необхідно обов'язково звернутися до енергопостачальника з заявою. Приховування споживачем інформації про пошкодження або несправність приладу обліку чи пломби є порушенням "Правил користування електричною енергією для населення і тягне за собою адміністративну відповідальність.
Знімати лічильник та порушувати пломби самостійно не можна ні в якому разі.
Згідно діючих правил, звернення споживача, викладене у заяві, буде розглянуто і виконано у двадцятиденний термін.
Про можливість експлуатації лічильника свідчить наявна пломба на ньому. Слід знати, що у відповідності до ч. 2 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" - "В якості розрахункових дозволяється використовувати прилади обліку за умови проходження повірки або метрологічної атестації. Свідченням того, що лічильник пройшов повірку і здійснює облік електричної енергії з відповідною точністю, є наявність на лічильнику відповідних пломб. Прилад обліку повинен мати пломбу з відбитком повірочного клейма територіального органу, уповноваженого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання та пломбу з відбитком або логотипом енергопостачальника.
Для організації обліку електроенергії за тарифами, диференційованими по періодам часу, споживачу необхідно виконати наступний порядок дій:
1. 1. Надати у відповідну філію АТ "Сумиобленерго" (за місцем встановлення обліку) наступний перелік документів:
- • заява, підписана замовником, на встановлення багатотарифного лічильника, де буде вказано обраний вид тарифного розкладу (дві чи три зони);
- • документ (та його копія), який підтверджує право власності чи користування на об’єкт або земельну ділянку (у разі будівництва);
- • паспортні дані власника та ідентифікаційний код.
2. Укласти з відповідною філією АТ "Сумиобленерго" договір на виконання робіт про встановлення лічильника.
3. Отримати у відповідній філії АТ "Сумиобленерго" рахунок на виконання робіт по його встановленню та, за бажанням споживача, на придбання лічильника в АТ "Сумиобленерго" (у разі наявності).
4. Провести оплату вищезазначеного рахунку.
Забезпечити допуск персоналу відповідної філії ПАТ "Сумиобленерго" для виконання робіт по встановленню лічильника у заздалегідь погоджений час.
- • однофазні від 2 000,00 грн., з ПДВ*
- • трифазні від 4 440,00 грн., з ПДВ*
* вартість лічильників може змінюватись в залежності від цін заводів-виробників.
1. Вартість виконання робіт ( без урахування транспортних витрат) в середньому становить:
- - однофазні - 280,00 грн., з ПДВ*
- - трифазні - 390,00 грн., з ПДВ*
* вартість робіт надана станом на 01.11.2018.
2. Оплата вартості первинної параметризації багатотарифних лічильників електроенергії (програмування нового електролічильника для розрахунків за тарифами, диференційованими за періодами часу) не стягується із замовника.
3. Оплата вартості повторної параметризації багатотарифних лічильників для населення, встановлених та взятих на облік до 01.11.2015, для переведення їх на нові тарифні коефіцієнти не стягується із замовника.
4. У інших випадках параметризація багатотарифних лічильників для населення здійснюється тільки після сплати споживачами послуг відповідно до діючих розцінок (вартість становить від 270 грн.).
Споживач має право перейти на розрахунки за спожиту електричну енергію по багато функціональному приладу обліку (електролічильнику) для того, щоб мати можливість розраховуватись згідно з тарифами, які залежать від часу доби. В Україні існує декілька видів диференціювання тарифів на електроенергію за періодами часу доби як для побутових так і для юридичних споживачів.
Розрахунки за різними видами тарифів можуть здійснюватися тільки по приладах обліку, які внесені до Державного реєстру України і мають відповідні функції. А саме: мають внутрішній годинник та можливість фіксувати обсяги споживання електроенергії в різні періоди доби. Отже багатотарифні електролічильники, окрім звичайних сумарних показів спожитої електроенергії, фіксують значення споживання в години різних тарифних зон доби і при оплаті за електроенергію використовуються два або три покази (двох або трьох тарифна сітка) які мають різну вартість. Встановлення багатотарифного приладу обліку та перехід на розрахунки за диференційованими тарифами буде більш ефективним, якщо значну частину споживання електричної енергії можна перемістити на нічний час. Наприклад в побуті: пральну машину, бойлери, обігрівачі та інші енергоємні прилади вмикати в період з 23:00 до 07:00 (для двозонного тарифу), тобто під час дії зниженого тарифу на електроенергію.
Тарифи дивіться у розділі тарифи.
1) Якщо споживач купує новий багатотарифний лічильник.
У даному випадку технічні характеристики придбаного споживачем лічильника електроенергії повинні відповідати "Рекомендаціям щодо технічних характеристик ЗВТ (лічильників) для застосування на території ліцензованої діяльності АТ "Сумиобленерго". Cпоживач має подати заяву у відповідну філію, після чого йому видається рахунок (укладається договір) на виконання робіт з встановлення (заміни) приладу обліку. Рахунком (договором) передбачається оплата вартостіі послуги із заміни приладу обліку включно з транспортними послугами. Вартість первинної параметризації засобу обліку не стягується із споживача.
2) Якщо споживач бажає змінити розрахунки з двохтарифного обліку на тритарифний або навпаки
У випадку прийняття лічильника на облік та початку розрахунку за електроенергію по диференційованому тарифу після 01.11.2015, споживачу необхідно замовити в ПАТ “Сумиобленерго” послугу з параметризації лічильника електроенергії. Для виконання робіт споживачу видається рахунок (укладається договір) на надання робіт з повторної параметризації приладу обліку включно з транспортними послугами. У випадку встановлення лічильника та початку розрахунку за використану електроенергію до 30.10.2015 – рахунок на параметризацію приладу обліку не виставляється.
Для замовлення вищезазначених послуг споживачу необхідно звернутись до сервісного центру відповідної філії АТ "Сумиобленерго" або замовити послугу через інтернет-сервіс нашого товариства "Мій рахунок".
Примітка:
1. Роботи з приладами обліку виконуються тільки після оплати наданих рахунків.
2. Для отримання детальної інформації по алгоритму надання послуг необхідно звернутись до сервісного центру відповідної філії АТ "Сумиобленерго" або до кол-центру за тел. 0 800 300 247.
ЕЛЕКТРООПАЛЕННЯ В КВАРТИРАХ БАГАТОПОВЕРХОВИХ БУДИНКІВ
Установленим порядком обладнання електроустаткуванням вважається отримання в енергопостачальній організації власником об’єкта архітектури (ЖЕО) технічних умов на інженерне забезпечення об’єкта архітектури в частині енергопостачання, підготовка власником об’єкта архітектури проекту зовнішнього енергозабезпечення, відповідно отриманим технічним умовам на інженерне забезпечення, та погодження цього проекту з енергопостачальною організацією.
Тобто у випадках, коли побутові споживачі, які мешкають в житлових будинках згідно проектно – технічних рішень не обладнаних електроопаленням, мають намір встановити у своїх квартирах електроустановки для опалення, власник багатоповерхового будинку (житлово – експлуатаційна організація, о6’єднання співвласників житлового будинку тощо) має звернутись до постачальника електричної енергії із запитом щодо отримання нових технічних умов з метою приєднання нових електроустановок та збільшення електричної потужності. Наступним етапом є розроблення проекту електропостачання згідно отриманих технічних умов та виконання відповідних електромонтажних робіт.
ПРО ПЛОМБИ
Відповідальність за збереження приладів обліку, встановлених у квартирі чи інших об’єктах споживача та пломб на них несе споживач. Відповідальність за збереження по-квартирних приладів обліку, встановлених на сходових клітинах, пломб на них несе власник будинку або організація у відання якої перебуває будинок.
Знімати пломби енергопостачальника мають право тільки представники енергопостачаньника на час проведення планових або позапланових робіт по перевірці або обслуговуванні лічильника. Після закінчення робіт представник енергопостачальника повинен встановити на приладі обліку нові пломби, скласти акт про пломбування та один примірник акту надати на збереження споживачу.
ПРО ВІДКЛЮЧЕННЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ

ПРО СПЛАТУ ПДВ
Законом України "Про електроенергетику" №575/97-ВР від 16.10.1997 визначено, що електрична енергія є товарною продукцією, призначеною для купівлі-продажу.
Відпуск електричної енергії населенню Сумської області здійснюється за тарифами, що встановлені постановою НКРЕКП №220 від 26.02.15 "Про встановлення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 02.03.15 за №231/26676, відповідно до обсягів споживання електричної енергії. АТ "Сумиобленерго", як і інші енергопостачальні компанії України, згідно вимог Закону України "Про електроенергетику", зобов’язане неухильно забезпечувати впровадження тарифної політики НКРЕКП шляхом застосування встановлених тарифів в розрахунках за використану споживачами електричну енергію.
Також, на виконання вимог ст. 193 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010, в розрахунках за використану побутовими споживачами електроенергію АТ "Сумиобленерго" застосовує ставку податку на додану вартість в розмірі 20 відсотків.
Водночас, хоча ціна на електричну енергію в квитанції зазначена з урахуванням ПДВ, розрахунки проводяться за тарифом на електроенергію без податку на додану вартість, відповідно до вимог постанови НКРЕКП №220 від 26.02.15, та окремо здійснюється розрахунок суми ПДВ (20%). До сплати за використану електроенергію побутовому споживачу в квитанції надається нарахована загальна сума з урахуванням податку на додану вартість.
ПРО ЗНЯТТЯ ПОКАЗІВ ЛІЧИЛЬНИКА
За власним рішенням енергопостачальник має право самостійно "знімати" покази приладів обліку у споживача (п. 21 ПКЕЕН).
Споживач зобов’язаний забезпечити доступ представникам енергопостачальника після пред’явлення ними службових посвідчень до квартири або іншого об’єкта для обстеження приладу обліку, електроустановок та електропроводки (п. 42 ПКЕЕН).
Представник енергопостачальника під час знімання показів приладів обліку, заміни приладів обліку, вручення квитанцій за електричну енергію та інших дій, що виконуються відповідно Правил користування електричною енергією для населення, зобов’язаний пред’являти своє службове посвідчення.
ПРО АКТИ
У разі виявлення представником енергопостачальника порушення споживачем Правил користування електричною енергією у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, складається акт, який підписується представником енергопостачальника та споживачем. У разі відмови споживача від підпису в акті робиться позначка про відмову. Акт вважається дійсним, якщо його підписали три представники енергопостачальника. На підставі акту енергопостачальник має право відключити споживача від електропостачання та визначити величину збитків, завданих йому протиправними діями споживача. Розмір відшкодування збитків, заподіяних енергопостачальнику внаслідок користування електроенергією обчислюється згідно до методики, затвердженої НКРЕ.
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ПРИЄДНАННЯ ДО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ
Перелік документів, які надаються до заяви про приєднання електроустановки до електричних мереж:
- Ситуаційний план із зазначенням місця розташування електроустановки та викопіювання з топографо- геодезичного плану в масштабі 1:2000 (або за домовленістю сторін в масштабі 1:500 (Порядок приєднання електроустановок замовників до електричних мереж АТ "Сумиобленерго" затверджений Правлінням ПАТ "Сумиобленерго" протокол №10 від 08.04.2013) із зазначенням місця розташування електроустановки, земельної ділянки або прогнозованої точки приєднання.
- Копія документа, який підтверджує право власності чи користування цим об’єктом або, за відсутності об’єкта, право власності чи користування земельною ділянкою.
- Копія належним чином оформленої довіреності чи іншого документа на право укладати договори особі, яка уповноважена підписувати договори (за потреби).
Для можливості належного оформлення договору про приєднання додатково надаються:
- • копія паспорту;
- • копія ідентифікаційного податкового номеру.
Згідно з вимогами до загального порядку укладення договорів, визначених Цивільним та Господарським законодавством України, для належного оформлення договірних відносин замовник повинен надати наступні документи:
- Копія паспорта.
- Копію довідки про присвоєння індивідуального ідентифікаційного номера.
- Копію документа, який підтверджує право власності чи користування об’єктом або, за відсутності об’єкта, право власності чи користування земельною ділянкою.
Для виконання електромонтажних робіт необхідно надати паспорт, ідентифікаційний код, документ на право власності. У разі виконання електромонтажних робіт в багатоповерхових будинках необхідний дозвіл власника будинку або організації у віданні якої він знаходиться.
Працівники АТ "Сумиобленерго" надають наступні види послуг: транспортні послуги; послуги цеху по ремонту лічильників електроенергії; послуги електротехнічної лабораторії; виготовлення, ремонт, наладка, монтаж металоконструкцій силового електротехнічного обладнання та обладнання розподільчих мереж до 10кВ; послуги по виконанню електромонтажних робіт в силових та освітлювальних мережах; розробка та виготовлення технічних умов; розробка та виготовлення проекту зовнішнього, внутрішнього електроспоживання об’єкту; повний комплекс виконання робіт “Під ключ” в обмежений термін.
Консультацію Ви можете отримати по безкоштовному номеру телефону кол-центру 0-800-300-247, на сайті АТ "Сумиобленерго" www.soe.com.ua або безпосередньо у працівників сервісних центрів.