Рейтинг CMS Joomla.
Шаблоны joomla 3 скачать бесплатно.

Logo

face  youtube        

youtube

Ви тут: ГоловнаСпоживачамСтимулююче регулювання

Голова НКРЕКП Дмитро Вовк презентував перехід на стимулююче тарифоутворення в сфері електроенергетики

18 листопада в Українському кризовому медіа-центрі відбулася презентація Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Дмитра Вовка на тему: «Як стимулююче тарифоутворення може змінити ринок електроенергії в Україні».

Про це повідомляється на офіційному сайті НКРЕКП 19 листопада 2015 року:  http://www.nerc.gov.ua/?news=4799

Основними ключовими положеннями презентації були такі питання:

  •   • Чому країни ЄС перейшли до стимулюючого тарифоутворення?
  •   • Чим передбачено перехід до стимулюючого тарифоутворення в Україні?
  •   • Стратегічні помилки затрати-плюс в минулому.
  •   • Оновлення НКРЕКП нормативної бази в 2015 році.
  •   • Стимулююче регулювання в довгостроковому періоді.
  •   • Міфи та реальність по ставкам на бази активів.
  •   • Порівняння діючої методології витрати-плюс та стимулюючого регулювання.
  •   • Інтеграція інтересів при стимулюючому регулюванні.
  •   • Індикативний графік переходу до стимулюючого регулювання тощо.
  •   • Також учасниками презентації відбулося обговорення проблемних питань впровадження стимулюючого регулювання в Україні.

Відео обговорення презентації

 

Зважаючи на переваги стимулюючого регулювання та відповідність результатів діяльності Товариства вимогам до переходу:

  •   • 100 % розрахунок за куповану електричну енергію;
  •   • відсутність заборгованості за електроенергію перед ДП “Енергоринок” або наявність договорів про її реструктуризацію;
  •   • проведення оцінки активів,
  •   • проведення переоцінки активів з метою встановлення регуляторної бази активів для розрахунку регуляторної амортизації та прибутку; 
  •   • встановлення норми прибутку на рівні, достатньому для залучення необхідного обсягу інвестицій; 
  •   • покриття обґрунтованих операційних витрат; 
  •   • встановлення довгострокових параметрів регулювання (цільових показників якості та надійності).

керівництвом ПАТ «Сумиобленерго» було прийнято рішення про підготовку та подання документів для переходу до стимулюючого регулювання.

 

Стимулююче регулювання (RAB-регулювання)– це система тарифоутворення на основі довгострокового регулювання тарифів, спрямованого на залучення інвестицій для будівництва та модернізації інфраструктури електричних мереж та стимулювання ефективності витрат електророзподільних компаній.

Стимулююче регулювання передбачає встановлення величини необхідного доходу в залежності від досягнення встановлених показників надійності електропостачання та якості обслуговування споживачів, а також мотивує регульовані компанії до зниження витрат.

Основні елементи стимулюючого регулювання:

Головними вигодами впровадження стимулюючого регулювання для енергопередавальних та енергопостачальних компаній є зменшення втручання регулятора в операційну діяльність, збереження вигод (досягнутої економії) внаслідок підвищення ефективності діяльності в розпорядженні компанії і, головне, забезпечення необхідного обсягу фінансування інвестиційних програм шляхом залучення акціонерного та позикового капіталу.

 

Для споживачів електричної енергії та економіки України в цілому впровадження стимулюючого регулювання дозволить забезпечити створення привабливого інвестиційного клімату для залучення приватних інвестицій, підвищення якості та надійності електропостачання та підвищення ефективності операційної діяльності обленерго шляхом зниження неефективних операційних витрат та повернення споживачам частини досягнутої вигоди (економії) у вигляді відповідного зниження тарифів.

 

Впровадження стимулюючого регулювання для суб'єктів природних монополій передбачено:

 

1. Директива 2009/72/ЄС у частині виконання зобов`язань щодо запровадження принципів стимулювання при реалізації тарифної політики
2.
Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про природні монополії» від 24 червня 2012 року № 4998-VI

3.
План заходів з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Стратегії сталого розвитку «Україна-2020» у 2015 році, затвердженого розпорядженням КМУ від 4 березня 2015 р. № 213-р

4.
Коаліційної угоди, укладеної учасниками коаліції депутатських фракцій Верховної Ради України VIII скликання та підписаної Політичною партією «Народний фронт», Партією «Блок Петра Порошенка», Політичною партією «Об'єднання «Самопоміч», Радикальною партією Олега Ляшка, Політичною партією Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»

5.
Робоча група з вдосконалення нормативно-правової бази стимулюючого тарифоутворення у сфері передачі та постачання електроенергії

Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами – членами, з іншої сторони передбачено виконання зобов’язань встановлених Договором про заснування Європейського Співтовариства в частині впровадження Директиви 2009/72/ЄС в частині запровадження принципів стимулювання при реалізації тарифної політики.

На сьогодні актуальною проблемою в енергопостачанні залишається забезпечення залучення інвестицій. Так, залучення інвестицій у сфері електроенергетики надасть стимули суб’єктам господарської діяльності, які здійснюють діяльність у відповідних сферах, для ефективної роботи та надання якісних послуг споживачам, а також збільшення інвестиційної привабливості енергопостачальних компаній для потенційних інвесторів.

У зв’язку з цим, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), здійснює заходи для переходу енергопостачальних компаній на стимулююче тарифоутворення. Так, протягом останніх місяців Комісією спільно з суб’єктами оціночної діяльності та енергопостачальними компаніями проведено ряд нарад стосовно визначення актуальної на сьогодні розрахункової норми прибутку. При цьому, представники суб’єктів оціночної діяльності зазначили, що за результатами розрахунків, що виконані представниками провідної четвірки оцінщиків спільно з Мінекономрозвитку України, реальна норма доходу на активи компаній, що здійснюють діяльність у сфері передачі та розподілу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами, знаходиться в діапазоні 18 – 20 %. Також слід зазначити, що наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.04.2016 № 729 затверджено граничний рівень регуляторної норми доходу у сфері передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та у сфері постачання електричної енергії за регульованим тарифом на перший регуляторний період на рівні 19,11%.

Направлення додаткових коштів стимулюючого регулювання

Існуючі об`єми фінансування інвестиційних програм не дозволяють в повній мірі зупинити процес старіння основних засобів Товариства та проводити повноцінну роботу з підвищення надійності електропостачання споживачів в частині будівництва повітряних ліній напругою 35 кВ. При переході до стимулюючого регулювання ПАТ «Сумиобленерго» планує направити додаткові обсяги інвестування на реалізацію наступних заходів:

  •   • будівництво та реконструкція повітряних (з використанням ізольованого проводу) та кабельних ліній 0,4 кВ
  •   • будівництво та реконструкція ЛЕП  напругою 10-35 кВ
  •   • телемеханізація підстанцій 35/10(6) кВ
  •   • запровадження системи АСКОЕ, в тому числі для побутових споживачів

Нормативні документи, які стосуються впровадження стимулюючого регулювання:

Постанови НКРЕ.
від 11.07.2013 № 898 «Про затвердження Порядку визначення необхідного доходу від здійснення діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом у разі застосування стимулюючого регулювання»;

від 11.07.2013 № 899 «Про затвердження Порядку визначення регуляторної бази активів суб’єктів природних монополій у сфері електроенергетики»;

від 11.07.2013 № 900 «Про затвердження Порядку розрахунку роздрібних тарифів на електричну енергію, тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом у разі застосування стимулюючого регулювання»;

від 23.07.2013 № 1009 «Про встановлення параметрів регулювання, що мають довгостроковий строк дії, для цілей стимулюючого регулювання»;

від 26.07.2013 № 1029 «Про застосування стимулюючого регулювання у сфері передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами»;

від 26.07.2013 № 1031 «Про затвердження Порядку розподілу активів, витрат та доходів між видами діяльності ліцензіатів з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та/або з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами»;

від 26.07.2013 № 1030 «Про затвердження Процедури встановлення тарифів для ліцензіатів з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та/або з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами у разі застосування стимулюючого регулювання»;

від 26.07.2013 № 1032 «Про затвердження Порядку визначення необхідного доходу від здійснення діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами у разі застосування стимулюючого регулювання».



Головна

Про компанію

Акціонерам

Споживачам

Персонал

Прес-центр